Uloguj se
Ime Rubljova odavno je ovenčano legendarnom slavom. Već u 15. veku ikone rađene njegovim stilom bile su dragocene i kolekcionari su tragali za njima. Jedan ruski knez je gotovo silom prisvojio ikone koje su pripadale Josifu Volockom. Manastirski i crkveni popisi, počev od poznatog potpisa Josifo-Volokolamskog manastira, koji je sastavljen 1545. godine, pa sve do srodnih dokumenata iz 18. veka, često posebno pominju ikone Rubljova, koje su se nalazile na ikonostasima i u riznicama. U 19. veku vrednost manastirskih, a posebno privatnih zbirki ikona, upravo je zavisila od toga da li je u tim zbirkama bilo ikona rađenih stilom Rubljova ili njegovih učenika i sledbenika, koji su se trudili da podražavaju stil poznatog majstora. Dovoljno je bilo da se pomene ikona Rubljova u ovoj ili onoj kolekciji, pa da se značaj kolekcije višestruko uveća.
Knjiga Slovo o trezvenoumlju – Tumačenje Svetog Isihija sadrži tumačenja Slova o trezvenoumlju Svetog Isihija koja je ostavio Starac Emilijan, a nastala je na osnovu njegovih usmenih pouka koje je izgovorio u Sveštenoblagoveštenjskoj obitelji Ormiliji i u Sveštenom manastiru Simonopetri u periodu 1986-1987. godine.
Strana: 386
Povez: tvrdi
Pismo: ćirilica
Format: 15,5 x 21 cm
Godina izdanja: 2018
Prevodilac: Marina Veljković
Broj strana: 181 str.
Godina: 2019.
Najdublje čovekovo naznačenje se neprestano neguje u svetoj Liturgiji, jer je, shodno rečima sv. Irineja Lionskog, "naša vera saglasna s Evharistijom, a Evharistija potvrđuje našu veru". Zbog toga, niko ne bi smeo da poklekne u borbi za spasenje, tako da svaki vernik treba svoje mesto u Crkvi da opravda, kako smirenjem pred velikom tajnom pobožnosti, tako i bespoštednom borbom za čistotu vere i Predanja. Neophodno je uvek i iznova potvrđivati veru Otaca pred licem Spasitelja Hrista, s obzirom na to da se pitanja vere tiču, ne nekog sporednog životnog koloseka, nego puta koji vodi u večni život. Davno je rečeno: "Nije se igrati sa večnošću".
Doktorski rad Sveštenomučenika Jeromonaha oca Mihaila Đusića (1910–1945) podeljen je na pet delova – (1) Osnov i problemi monaštva, (2) Zavet poslušnosti i njegova primena, (3) Zavet siromaštva i njegova primena, (4) Zavet devičanstva i njegova primena i (5) Unutrašnji smisao monaških podviga.
U ovoj knjizi, Starac Emilijan tumači žitije Svetog Nila Kalabrijskog i kroz tumačenje žitija pruža životvorne pouke monasima, kojima je knjiga i namenjena.
Žitije prepodobnog Nila Kalabrijskog, nazvanog Novi, najverovatnije je napisao jedan od njemu bliskih učenika. I pored toga, biograf nam ne daje podatke o godini rođenja ni upokojenja Prepodobnoga, niti druge konkretne datume. Na osnovu mermerne ploče, koju je iguman manastira Kriptoferi, Nikolaj, ugradio u kapelu posvećenu ktitorima, zaključujemo da se prepodobni upokojio 1004. godine. Prepodobni je, dakle, živeo između 10. i 11. veka. Prema drugoj glavi njegovog Žitija, rodio se u Risijanu Kalabrijskom, gradu koji je Presveta Bogorodica osobito štitila. Bio je dar Božiji roditeljima, koji su ga zauzvrat sa radošću prineli da služi u hramu Presvete Bogorodice. Naš Svetitelj naziva se Novi u odnosu na prepodobnoga Nila iz 5. veka, ali drevan je jer postoje mnogi noviji svetitelji, čak i ovde, u Svetoj Gori. Svetitelj je živeo prirodno i jednostavno, kao i svi drugi ljudi, ali je istovremeno imao i sposobnost da sluša glas Božiji. U liku njegovom vidimo čoveka koji želi da živi podvižnički život.
Na prvoj stranici knjige izdvojili smo jednu misao: „Monah je najjači čovek na celom svetu. Sve može da učini pomerivši samo prst. I demoni ga se plaše i Svetitelji mu služe; sve je u njegovim rukama. Ali može da postane i jedno nemoćno, anemično stvorenje. Šteta je da budemo takvi!“
Strana: 408
Povez: tvrdi
Pismo: ćirilica
Format: 14 x 19,5 cm
Godina izdanja: 2011